وبلاگ مرغ عشق

وبلاگی برای پرورش دهندگان مرغ عشق

وبلاگ مرغ عشق

وبلاگی برای پرورش دهندگان مرغ عشق

چگونه می توان مرغ عشق داشت؟

در این مطلب از وبلاگ پرورش مرغ مشق می خواهیم شما را با نحوه پرورش و تولید مرغ عشق آشنا کنیم.

شاید شما جزو کسانیباشید که تاکنون مرغ عشق نداشته اید و امروز برای اولین بار به فکر پرورش مرغ عشق افتاده اید. 

برای داشتن مرغ عشق سه راه وجود دارد:


روش اول - در روش اول شما باید مرغ عشق بالغ خریداری کنید در این روش شما باید تخصص کافی در شناخت مرغ عشق ها داشته باید ، باید بتوانید به راحتی و با یک نگاه سن و جنسیت آنها را تشخیص دهید. حال که شما تخصص کافی در زمینه شناخت مرغ عشق بالغ را ندارید، باید روش دوم را پیش بگیرید.


روش دوم- در این روش شما باید جوجه مرغ عشق را خریداری کنید، جوجه ها نابالغ هستند و هنوز رهوش آنها تکامل نیافته است. شما می توانید جوجه ها را هر طور که مایل هستید پرورش دهید. می توانید با انها مداما صحبت کنید تا در اینده مرغ عشق هایی سخنگو داشته باید. جوجه ها خیل ارزانتر از مرغ عشق های بالغ هستند، ولی نیاز به مراقبت بیشتری دارند چون بدنشان هنوز ضعیف و ناتوان می باشد. 


روش سوم- در این روش شما با خرید یک دستگاه جوجه کشی ارزان و تعدادی تخم نطفه دار مرغ عشق ها از انها جوجه کشی می کنید. این روش هم به صرفه می باشد و هم یک راه درامدی در اینده برای شما خواهد بود .چون شما با بزرگ کردن تعداد زیادی مرغ عشق می توانید آنها را در اینده فروخته و کسب درامد کنید. البته به شرطی که وقت و مکان کافی داشته باشید. 


منبع:

https://www.eig-shop.com

مرغ عشق چه غذاهایی می خورند؟

در این مطلب از وبلاگ مرغ عشق می خواهیم در مورد تغذیه مرغ عشق با شما صحبت کنیم

مرغ عشق ها بیشتر از هرچیز دیگری به دانه ارزن علاقه دارد، و شما می توانید در کنار دانه ارزان، از تخم کتان، تخم آفتابگردان، تخم شاهدانه و... برای تغذیه مرغ عشقتان بهره ببرید. 

هم چنین آنها علاقه زیادی به انواع میوه ها و سبزیجات دارد. شما می توانید برای تغذیه مرغ عشقتان ترکیبی از میوه ها و سبزیجات را به صورت تکه تکه در اختیار مرغ عشقتان قرار دهید. 

انواع میوه هایی که مرغ عشق بدان علاقه دارد شامل: سیب، گلابی، هلو، شلیل،توت، توت فرنگی و انواع سبزیجات مورد علاقه مرغ عشق شامل: هویج، خیار، کاهو، کلم و ریحان، جعفری، گیشنیز، خرفه و ... می باشد.

هفته ای دو بار می توانید تخم مرغ آب پز شده در اختیارش بذارید. 

بلدرچین ها چگونه پرندگانی هستند؟

بلدرچین پرنده ای زود بازده و با سرعت رشد بالاست. خوراک این پرنده همانند سایر پرندگان دانه می باشد. یک تخم بلدرچین در عرض ۱۷ روز به یک جوجه تبدیل می شود. در عرض شش هفته به یک بلدرچین بالغ تبدیل شده و آماده تخمگذاری می شود. هر پرنده بلدرچین در هفته ۴ الی ۵ بار تخمگذاری می کند. و این نشان می دهد که میزان تخمگذاری بلدرچین از سایر پرندگان بیشتر است. با توجه به اینکه تخم بلدرچین ها از بازار خوبی نیز برخوردار است پس تخم گیری و پرورش بلدرچین  بهترین گزینه برای شروع یک کسب و کار موفق خواهد بود.


https://www.eig-shop.com/blog/پرورش-بلدرچین-تخمگذار/


بررسی انواع نژاد های مرغ عشق

در این مطلب از وبلاگ مرغ عشق می خواهیم به این نکته بپردازیم که مرغ عشق ها چه نژاد هایی دارندو کدام نژاد برای پرورش در خانه مناسب می باشد.

1:مرغ عشق کله چتری: در این نوع مرغ عشق بر روی سر پرهایی به شکل چتر دیده میشود و رنگ های مختلفی دارند.




2:مرغ عشق انگلیسی: این مرغ عشق از لحاظ جثه بزرگتر و درشت تر از گونه های معمولی است. بزررگی جثه این گونه با اصلاح نژاد توسط پرورش دهندگان انگلیسی صورت گرفته.





3:مرغ عشق معمولی: این گونه همان گونه استرالیایی مرغ عشق است و به رنگ های مختلف دیده میشود.





4:مرغ عشق فری: این مرغ عشق اخیرا در اثر اصلاح نژاد به وجود آمده است، در این گونه پرهای سرتاسر بدن به صورت فردار میباشد، این گونه در حال حاضر به دو رنگ سبز و زرد یافت میشود و بسیار کمیاب و نادر است. زیرا در آنها ژن های کشنده ای وجود دارد که آنها را تا قبل از رسیدن به سن تولید مثل میکشد.



به همین دلیل برخی صاحب نظران آن را گونه ای مستقل به شمار نمی آورند و معتقدند که واژه گونه زمانی اطلاق میشود که بتوان از آنها جوجه رفت و تکثیر کرد.

شناخت کلی با مرغ عشق

مرغ عشق به عنوان یک پرنده استرالیایی از نژاد کوکوتله می باشد. این پرنده در اوایل قرن هفدهم میلادی در استرالیا و به صورت گله ای رویت شد که در گله های آن هزاران قطعه مرغ عشق وجود داشت. این پرنده اهلی سبزرنگ همانند طوطی ها می تواند صداهای محیط پیرامون خود را تقلید کند به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه شدیدی به نگهداری این پرنده دارند. مرغ عشق را می توانید یاد دهید که بر روی انگشتتان بنشیند. علی رغم این که این پرنده به راحتی به محیط خانه خوی می گیرد اما وجود گربه و سگ در خانه می تواند منجر به آزردگی پرنده شده و نگهداری آن را با مشکل مواجه کند. بهترین سن برای خرید مرغ عشق ها ۶ یا ۷ هفتگی است. در هنگام خرید مرغ عشق باید دقت کنید که پرنده از لحاظ جسمانی سالم باشد. توجه به بال و پرهای مرغ عشق نکته کلیدی در سالم بودن پرنده است. معمولا پرهای مرغ عشق سالم صاف ، روشن و درخشان است در حالی که پرهای مرغ عشق مریض کسل و ژولیده می شود. چشم های مرغ عشق سالم شفاف و درخشان می شود و هنگام ایستادن بر روی میله های قفس زاویه ۳۰ درجه نسبت به عمود می گیرند. 


مطالب فوق از فروشگاه اینترنتی eig shop گرفته شده است.