وبلاگ مرغ عشق

وبلاگی برای پرورش دهندگان مرغ عشق

وبلاگ مرغ عشق

وبلاگی برای پرورش دهندگان مرغ عشق

خواص عرقیات گیاهی برای عروس هلندی | طریقه مصرف

عرقیات گیاهی برای ما انسان ها فواید زیادی دارد و در مواجهه با بسیاری از بیماری های خفیف و شدید از آنها بهره می جوییم. عرقیات همان طور که برای ما مفید هستند برای پرندگان نیز فواید مختلفی می توانند داشته باشند. دراین مقاله قصد داریم درباره خواص عرقیات گیاهی برای عروس هلندی صحبت کنیم.

اگر شما هم صاحب یک یا چند عروس هلندی هستید و می خواهید از عرقیات گیاهی برای آنها استفاده کنید؛ خواندن این مقاله را از دست ندهید.


استفاده از عرقیات گیاهی برای عروس هلندی

وقتی عروس هلندی ما دچار بیماری می شود و جهت درمان و تقویت نیاز به یک دارو دارد؛ ما می توانیم از روش های مختلفی بهره بجوییم. یکی از بهترین و به صرفه ترین روش ها استفاده از عرقیات گیاهی می باشد. بسیاری از پرورش دهندگان عروس هلندی برای درمان و  پیشگیری از مشکلاتی که جدی نیستند از عرقیات گیاهی استفاده می کنند. البته باید متذکر شد که برخی بیماریها نیاز به معالجه توسط دامپزشک دارند و در این مرحله عرقیات صرفا می تواند نقش تسهیلگر را بازی کند.

فوایدی که استفاده از این عرقیات برای عروس هلندی دارد؛ درمقایسه با هزینه های ناچیز آن بسیار باارزش تر است. پیشنهاد ما به شما این است که تا جای ممکن از عرقیات خانگی استفاده کنید؛ چرا که برخی عرقیات صنعتی دارای مواد نگه دارنده مضر می باشند. در ادامه لیست تعدادی از مفید ترین و مناسب ترین عرقیات گیاهی برای عروس هلندی تدارک دیده شده است.

عرق کاسنی برای عروس هلندی

عرق کاسنی جزو عرقیات با طبع سرد دسته بندی می شود. از خواص این عرق برای عروس هلندی می توان به تصفیه خون، تصفیه کبد، پایین آوردن تب و جلوگیری از جفت گیری مجدد والدین اشاره کرد.

طریقه مصرف عرق کاسنی برای عروس هلندی

برای استفاده از این عرق برای عروس هلندی می توانید از آن به مدت یک هفته به مقدار 8 قطره داخل آبخوری 100 cc بریزید.

عرق چهل گیاه برای عروس هلندی

این عرق دارای طبع گرم است. از فواید این عرق می توان به اشتها آوری و ضد تب بودن آن اشاره کرد. هم چنین عرق چهل گیاه در تقویت عمومی ، تقویت معده و نیروی جنسی پرنده تاثیر به سزایی دارد.

 

طریقه مصرف عرق چهل گیاه برای عروس هلندی

در صورتیکه مایل بودید از این عرق برای عروس هلندی خود استفاده کنید؛ می توانید از آن 5 قطره داخل آبخوری 100 cc بریزید. این کار را تا یک هفته یا نهایتا دو هفته ادامه دهید.

عرق یونجه برای عروس هلندی

عرق یونجه خواص بی شماری برای عروس هلندی شما دارد. از خواص آن می توان به خونسازی، تقویت سیستم ایمنی و عصبی پرنده و چاق کنندگی اشاره کرد. این عرق که طبع گرم و معتدل دارد؛ یکی از بهترین گزینه ها برای مست کردن و تقویت قوای جنسی آن، قبل از آماده سازی برای جفت گیری و تخم گذاری می باشد.

این گیاه با خاصیت نطفه سازی خود نقش موثری در بالا بردن کیفیت نطفه پرنده دارد.

طریقه مصرف عرق یونجه برای عروس هلندی

برای استفاده از آن، 5 قطره را در 100 cc آب بریزید و هر هفته 2 بار به مصرف پرنده برسانید.

عرق آویشن برای عروس هلندی

گیاه آویشن گیاهی است که اصلی ترین کاربرد آن در رابطه با عروس هلندی، خاصیت درمانی آن برای سرماخوردگی می باشد. اگر خواستید سرماخوردگی عروس هلندی خود را در فصول سرد سال با عرقیات گیاهی درمان کنید، بهتر است عرق آویشن را در اولویت لیست خود برای این کار قرار دهید.

عرق آویشن فوایدی مانند ضد قارچ بودن، ضد عفونی کردن مجاری تنفسی و اشتها آوری برای عروس هلندی دارد.

طریقه مصرف عرق آویشن برای عروس هلندی

جهت استفاده از آن می توانید 5 قطره عرق آویشن را در داخل آبخوری 100 cc عروس هلندی بریزید و برای مصرف پرنده قرار دهید. انجام این کار هر هفته یک یا دوبار کافی است. هم چنین می توانید از بخور عرق آویشن برای این هدف بهره ببرید.

مقداری آویشن را در داخل دستگاه بخور یا رطوبت ساز قرار دهید تا بخور آن، فرایند درمان پرنده را تسریع بخشد.

 

عرق بید برای عروس هلندی

عرق بید که طبع گرم دارد معمولا به عنوان آرام بخش و ضد تشنج برای عروس هلندی استفاده می شود. زمان استفاده از آن هم به دوران جابجایی پرنده باز می گردد. این امکان وجود دارد که هم قبل از جابجایی و هم بعد از جابجایی، از عرق بید برای عروس هلندی خود استفاده کنید.

خاطر نشان کنیم که از خاصیت تقویت معده این عرق نیز می توان بهره برد.

طریقه مصرف عرق بید برای عروس هلندی

نحوه مصرف عرق بید برای عروس هلندی بدین صورت است که باید 5 قطره از آن را داخل آبخوری 100 cc بریزید تا پرنده آن را مصرف کند. این کار را تا 5 روز ادامه دهید و بعد از گذشت 5 روز، بگذارید تا پرنده یک هفته استراحت کند. اگر اثر و نتیجه کار رضایت بخش نبود، این فرایند را یکبار دیگر تکرار کنید.

عرق گل گاو زبان برای عروس هلندی

یکی  از با خاصیت ترین عرق های گیاهی که می توانید از خواص آن برای تسکین و تقویت اعصاب عروس هلندی خود از آن استفاده کنید؛ عرق گل گاو زبان است. این عرق با خاصیت آرام بخشی که دارد، اعصاب پرنده شما را آرام می کند.

علاوه بر آن این عرق در رفع استرس و اضطراب پرنده در مواقع بیماری یا جابجایی تاثیر چشم گیری دارد.

طریقه مصرف عرق گل گاو زبان برای عروس هلندی

جهت استفاده از این عرق با طبع گرم، می توان 10 تا 15 قطره از آن را با 100 cc آب ترکیب کرد و به مصرف پرنده رساند. این کار را به مدت یک هفته انجام دهید تا نتیجه ی دلخواه شما حاصل شود.

گلاب برای عروس هلندی

گلاب همواره با عطر، بو و خاصیت های زیبایی که دارد مورد توجه همگان بوده است. اما جالب است بدانید که این گیاه برای عروس هلندی ها نیز مزایای فراوانی را در خود گنجانده است. گلاب می تواند سطح سلامتی پرنده شما را به شدت ارتقا دهد.

گلاب، هم در درمان و هم در پیشگیری کارساز است. مصرف این عرق که طبعی گرم و معتدل دارد؛ از بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی به خوبی پیشگیری می کند.

به علاوه می تواند در ضدعفونی کردن دستگاه گوارش و تنفسی، تقویت قلب و اعصاب، آرام بخشی و رفع استرس، درمان بیماری های عفونی و اسهال نقشی اساسی ایفا کند.

طریقه مصرف گلاب برای عروس هلندی

برای مصرف این عرق می توانید 8 قطره از آن را در 100 cc آب مخلوط کرده و در قفس عروس هلندی خود، برای مصرف قرار دهید. انجام این عمل هر هفته یک بار برای گرفتن نتیجه مطلوب کفایت می کند.

سخن آخر

استفاده از عرقیات گیاهی چه برای انسان، چه برای پرندگان خواص فوق العاده ای به همراه دارد. گفتنی است که دقت به میزان مصرف این عرقیات در دوره درمان آنها، برای گرفتن بهترین نتیجه امری ضروری است. هرگونه زیاده روی در مصرف این عرقیات برای مقاصد درمانی عروس هلندی می تواند عواقب ناخواسته ای را رقم بزند. پس در میزان مصرف این عرقیات دقت لازم را داشته باشید.