وبلاگ مرغ عشق

وبلاگی برای پرورش دهندگان مرغ عشق

وبلاگ مرغ عشق

وبلاگی برای پرورش دهندگان مرغ عشق

بهترین دستگاه جوجه کشی حرفه ای

یکی از مهمترین مواردی که در نگهداری و پرورش صنعتی طیور وجود دارد،  مرحله ی جوجه کشی می باشد. با توجه به اینکه در پرورش صنعتی پرنده های زینتی ، تخم های نطفه دار از ارزش بالایی برخودار می باشند، از این رو پرورش دهنده ترجیح می دهد خود اقادام به جوجه کشی از پرنده ها کند و از جوجه کشی طبیعی پرهیز کند.

بدین منظور نیاز به استفاده از دستگاه های جوجه کشی مدرن با کمترین خطا وجود دارد . در اصطلاح دستگاه جوجه کشی حرفه ای مورد استفاده باید از نظر سنسور ، از نظر موتور ، از نظر سیستم های گرمایشی و تهویه دارای امکانات ویژه ای نسبت به دستگاه های معمولی شود.



اینچنین دستگاه هایی در بازار ایران بسیار اندک هستند . یکی از مهمترین دستگاه های جوجه کشی حرفه ای موجود در بازار دستگاه جوجه کشی ایزای باتور 6 می باشد.

این دستگاه دارای بدنه ای بسیار مقاوم می باشد. قسمت بالایی بدنه از جنس شیشه ای مخصوص انتخاب شده است که شکننده نیست و از طرفی دیگر در مقابل نفوذ نورهای مزاحم و خطرناک به داخل دستگاه مقاوم می باشد.

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 6 دارای سیستمی بسیار خاص برای چرخش 360 درجه ای تخم های نطفه دار می باشد. این سیستم که مبتنی بر یک لنگی مخصوص می باشد ، بهترین روش در چرخش تخم های نطفه دار گرانقیمت در جوجه کشی می باشد.

دستگاه مذکور همچنین دارای یک سیستم رطوبت رسانی مخصوص می باشد. این سیستم دارای یک پمپ آب مخصوص می باشد که پمپ آب ، در صورت ارسال فرمان از طرف کنترل، اب را به داخل دستگاه می کشاند. آب کشیده شده بر روی یک پد مخصوص که پد سلولزی می باشد ریخته میشود. پد های سوللزی در داخل خود یک لایه کاغذ مخصوص به نام کاغذ کرافت دارد. کاغذ کرافت توانایی حفظ رطوبت بسیار بالایی دارد. از این رو وقتی رطوبت به ان برخورد می کند در خود جذب کرده و سپس توسط فنی که در قسمت بالایی این پدسلولزی قرار دارد رطوبت را در محیط داخلی دستگاه منتشر میکند.

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 6 دارای 2 عدد سنسور مخصوص می باشد. سنسور داخلی دستگاه از نوع سنسور SHT می باشد که از جمله دقیقترین سنسور های موجود برای استفاده در اینکوباتورها محسوب میشود. این سنسور توانایی اندازه گیری همزمان دما و رطوبت را دارد و میزان خطای آن در اندازه گیری دما و رطوبت بسیار اندک می باشد.

دستگاه همچنین به صورت 220 ولت تولید شده است ولی به دلیل استفاده از تجهیزات کم مصرف، مصرف انرژی بسیار کمی دارد.

نکته قابل توجه در تولید این دستگاه ، طراحی و تولید شانه آن به صورت همه کاره می باشد. در شانه های همه کاره ، تخم های نطفه دار موجود در ردیف های مختلف با استفاده از یک جداکننده از همدیگر مجزا می شوند و بدین ترتیب امکان قرار دادن تخم هایی با اندازه های مختلف در هر ردیف وجود دارد.

دستگاه مذکور گزینه ای بسیار ایده آل برای جوجه کشی از انواع طوطی ها و پرنده های زینتی می باشد که تخم های نطفه دار گرانقمتی دارند. به نوعی می توان گفت که این دستگاه از هر نظر رقیبی بسیار قدرتمند برای آرکام سولو 20 می باشد که سالهاست در عرصه ی جوجه کشی از پرنده های زینتی پادشاهی می کند.