وبلاگ مرغ عشق

وبلاگی برای پرورش دهندگان مرغ عشق

وبلاگ مرغ عشق

وبلاگی برای پرورش دهندگان مرغ عشق

استفاده از دستگاه جوجه کشی مخصوص طیور زینتی

استفاده از دستگاه های جوجه کشی خارجی با توجه به افزایش بی سابقه ی ارز ، در سال های اخیر بسیار کمتر از گذشته شده است. در گذشته نیز به دلیل عدم وجود خدمات پس از فروش مناسب ، خرید و فروش این دست از دستگاه های جوجه کشی بسیار کم بوده و بیشتر توسط تولید کنندگان بسیار حرفه ای و تولید کنندگان طیور زینتی گران قیمت خریداری میشد. از جمله دستگاه های شناخته شده در این حوزه می توان به دستگاه جوجه کشی آرکام اشاره کرد . آرکام یک شرکت پیشروی کره ای در تولید انواع انکوباتور های حیوانی می باشد که دستگاه های مختلف ، پیشرفته و هوشمندی را برای پت ها اعم از گربه و سگ و خرگوش و طیور مختلف طراحی و تولید کرده است.

آرکام با توجه به پیشرفت های بسیاری که در سال های اخیر داشته و قیمت نسبتا مناسب دستگاه هایش رشد بسیار سریعی داشته است و به یکی از شناخته شده ترین تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی در دنیا تبدیل شده است .


از مهمترین دستگاه های جوجه کشی تولیدی این کارخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد :


- دستگاه جوجه کشی خانگی : این سری از دستگاه های جوجه کشی مناسب برای جوجه کشی از طیور زینتی و یا طیور محلی با تعداد کم طراحی و تولید شده اند که از ظرفیت 3 تخم نطفه دار تا 50 تخم نطفه دار مرع در بازار موجود می باشند . از مهمترین تکنولوژی های مورد استفاده در این دستگاه ها می توان به سیستم چرخش 360 ، دارا بودن پمپ آب ، سنسورهای بسیار دقیق و ... اشاره کرد.


دستگاه های جوجه کشی ارکام به دلیل دقت بالا و کیفیت بالایی که در ساخت آنها صورت گرفته است، برای جوجه کشی طیور زینتی گزینه ای بسیار مناسب می باشند و درصد هچ بالایی را همراه خواهند داشت. استفاده از تکنولوژی های مختلف در این دستگاه ها تاثیر بسیاری در کارایی دستگاه دارد.


یکی از شناخته شده ترین دستگاه های جوجه کشی خانگی ارکام که در داخل کشور نیز بیشتر از سایر دستگاه ها شناخته شده است دستگاه kingsoru 20  می باشد که دارای ظرفیت جوجه کشی 24 تخم مرغ است. این دستگاه دارای چرخش گهواره ای 45 راست 45 چپ بوده و دارای یک پمپ آب زیبا و کارآمد است که در سیستم رطوبت رسانی دستگاه نقش دارد. این دستگاه نیز همچون سایر دستگاه های جوجه کشی تولیدی آرکام دارای سنسورهای سوئیسی بسیار دقیقی می باشد که تاثیر بسیاری در عملکرد صحیح دستگاه دارد.


- دستگاه های صنعتی : دستگاه های جوجه کشی صنعتی آرکام با نام Maru شناخته میشوند. این سری از دستگاه های دارای سیستم چرخش 45 راست 45 چپ بوده که در عمده دستگاه های جوجه کشی صنعتی موجود در جهان مورد استفاده قرار میگیرد. دستگاه دارای موتور بسیار قدرمند بوده که به دلیل قرار گرفتن در محلی مناسب نیروی مناسبی را به دستگاه انتقال داده و طول عمر بالایی را نیز خواهد داشت.


این دستگاه ها به دو صورت ستر و هچر طراحی و تولید شده اند که امکان خریداری دستگاه ها به صورت مجزا نیز وجود دارد. همچنین دستگاه های ستر به گونه ای می باشند که امکان قطع چرخش موتور و تبدیل دستگاه به هچر نیز در انها وجود دارد.


دستگاه های صنعتی دارای کنترلر بسیار پیشرفته ای می باشند که امکان تنظیم دقیق و صحیح قسمت های مختلف را بر اساس داده های دریافتی از سنسورها خواهد داشت.


دستگاه های صنعتی ارکام به دلیل قیمت بسیار بالا ، بسیار کم در داخل کشور مورد استفاده قرار میگیرند و بیشتر شرکت های معتبر به منظور انجام تست و ازمایش اقدام به خریداری این دستگاه ها می کنند.