وبلاگ مرغ عشق

وبلاگی برای پرورش دهندگان مرغ عشق

وبلاگ مرغ عشق

وبلاگی برای پرورش دهندگان مرغ عشق

سود پرورش بلدریچین در خانه

سود پرورش طیور از جمله سوالاتی می باشد که بسیاری از کاربران پیش از اقدام به پرورش میپرسند. توجه به پرورش مناسب پرنده و رعایت اصول استاندارد پرورش میتواند سوداوری پرنده را تضمین کند. البته این مورد زمانی امکان پذیر خواهد بود که شرایط فروش محصولات نیز فراهم اورده شود.

سود پرورش بلدرچین در بین سایر طیور بالا می باشد. با توجه به هزینه ی نگهداری پایین و طرفدار زیاد تخم این پرنده ، پرورش بلدرچین های تخمی در سال های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است.

واحد های پرورش فقط در صورتی نیاز به مجوز دارند که تعداد موجود در سالن انها از ده هزار قطعه بیشتر باشد . در این صورت و با توجه به ویژگی های مختلفی که سالن پرورش باید داشته باشد ، مجوز به پرورش دهنده اهدا میشود .

بدون داشتن مجوز نیز امکان پرورش بلدرچین ها وجود دارد. در این صورت باید شرایط مناسبی برای فروش فراورده ها پیدا کنید. مراجعه به کشتارگاه ها و قرار داد با انها یکی از بهترین راه های فروش محصولات می باشد.

بلدرچین های تخم گذار برای اینکه در شرایطی مناسب همراه با سود اوری بالا پرورش داده بشوند نیاز مند نگهداری در قفس های بلدرچین هستند. نگهداری در قفس به شرطی که از قفس های استاندارد استفاده شود بسیار کم خرج و مناسب خواهد بود.

قفس های بلدرچین مناسب دارای سیستم آبخوری اتوماتیک نیپل می باشند. این سیستم فقط در صورتی عمل میکند که پرنده به نیپل نوک بزند. در نتیجه مصرف آب در سیستم به شدت کم شده و فقط زمانی مصرف میشود که نیاز پرنده باشد. این مورد سبب کاهش هزینه های ناشی از آب طیور ، هزینه های ناشی از خشک کردن بستر و کاهش رطوبت سالن میشود.

قفس های بلدرچین سیستم جمع اوری فضله ی مکانیزه نیز دارند. در این سیستم ها کف قفس به صورت شیب دار طراحی میشود. این سینی ها به صورت روزانه جمع اوری شده و تخلیه میشود. از این فضله ها به عنوان کود نیز استفاده میشود .

سیستم تامین غذای پرنده ها نیز در قفس های بلدرچین به صورت مکانیزه طراحی شده است. دانخوری ها در مقابل قفس و در داخل سینی ها قرار دارد. پرنده امکان وارد شدن به داخل سینی دانخوری را ندارد و بدین ترتیب امکان ورود الودگی به داخل دانخوری نیز کاهش می یابد. از سویی دیگر میتوان مدیریت دقیقی در دان مصرفی طیور نیز داشت.

سیستم مخصوصی نیز برای جمع اوری تخم در نظر گرفته شده است. در این سیستم تخم ها بر روی سینی مخصوصی قرار میگیرند که با زاویه ای کم ، تخم ها را به محل مخصوص جمع اوری هدایت میکند. در نتیجه اپراتور امکان جمع اوری سریع انها را خواهد داشت.

با توجه به اینکه امکان نگهداری از چندین قفس چند طبقه در محیطی کوچک نیز مهیا می باشد، سود حاصله از این پرورش بسیار مناسب خواهد بود.پرنده ها پس از یک سال از نظر تخم گذاری کاهش بهره خواهند داشت و بهتر است به عنوان بلدرچین گوشی به کشتارگاه سپرده شده و پرنده های جوانتر جای انها را بگیرند .

تمامی این موراد باید همراه با یک بازاریابی صحیح صورت بگیرد. اگر مواردی همچون تهویه ، تغذیه ، بهداشت و ... به طور کامل رعایت شود، کسب درامد و سود حاصله از پرورش بلدرچین بسیار مناسب خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.