وبلاگ مرغ عشق

وبلاگی برای پرورش دهندگان مرغ عشق

وبلاگ مرغ عشق

وبلاگی برای پرورش دهندگان مرغ عشق

چرا دو مرغ عشق به یکدیگر حمله می کند

مرغ عشق یکی از نژاد های طوطی سانان می باشد، با جثه ای کوچک که دانه خوار است. این پرنده از نظر ظاهر دمی بلند دارد و اکثرا در رنگ های زرد، آبی، سبز با رگه های مشکی یافت می شود.

پرندگان عشق در حقیقت بسیار خواستنی و ملوس هستند اما در مواقعی به طور جدی با همدیگر دعوا می کنند و حتی تا مرز کشتن نیز پیش می روند.
دلایل زیادی برای حمله این پرنده ها به یکدیگر وجود دارد و ما در مورد علت دعوای آنها تحقیقاتی انجام داده ایم. در اینجا به برخی از مهم ترین سوالات شما درباره دعوا کردن مرغ عشق پاسخ داده شده است.


چرا مرغ عشق ها به یکدیگر حمله میکنند؟
مورد اول- هر پرنده ای در دراز مدت داخل قفس، زندانی باشد بعد از مدتی پرخاشگر شده و به همنوع خود حمله می کند.
اگر چه مرغ عشق از دیرباز به عنوان حیوان خانگی کنار انسان ها بوده است. اما غریزه طبیعی خود را همچنان دارند. برای مثال اگر دو طوطی که در قفسی مشترک قرار دارند از یک نژاد و کشور نباشند در برخی موارد دیده شده، برای حکمرانی  و برتری به یکدیگر حمله میکنند.

 

مورد دوم- پرندگان وحشی در طبیعت و جنگل با کمک آواز و یا صدای هایی که از خود ایجاد میکنند، برای تعیین و نشان دادن  قلمرو خود استفاده میکنند. بنابراین اگر در یک قفس چند جفت وجود دارد امکان حمله نرها برای مشخص کردن محدوده قلمرو به یکدیگر وجود دارد.


مورد سوم-  گاهی اوقات بین زوج ها دعوا صورت میگیرد. البته در بیشتر مواقع جنس نر مغلوب این نبرد است. دلایل متعددی برای دعوا کردن وجود دارد برای نمونه نرمرغ عشق در مواقعی به جوجه ها حسادت میکند و آنها را به چشم رقیب خود می بیند، به همین دلیل به جوجه ها حمله میکند. بنابراین ماده برای حفاظت از آنها متقابلا به نر حمله میکند.

از کجا بفهمیم دو مرغ عشق دعوا میکنند؟
پرندگان عشق غالباً با نوک زدن به پا، سر، منقار و گاز گرفتن به یکدیگر حمله می کنند. در بیشتر موارد بر سر غذا، برتریت، محافظت از خود و… با یکدیگر یا جفت خود دعوا میکنند. شایان ذکر است ماده مرغ عشق نسبت به نر، بیشتر پرخاشگر بوده و امکان حمله به همنوع خود وجود دارد.


آیا مرغ عشق ها هنگام دعوا می توانند یکدیگر را بکشند؟
این پرنده هنگام عصبانیت زیاد و حمله شدید به یکدیگر توانایی کشتن را نیز دارند. اغلب مرغ عشق ماده به دلیل غذا، حفظ جایگاه، محافظت از جوجه ها و فضای بزرگتر مخصوص خود به سایر پرنده ها حمله میکند و در مواقعی به قصد کشت همدیگر را می زنند.

آیا گاز گرفتن در مرغ عشق امری طبیعی است؟
گاز گرفتن در پرندگان عشق کاری طبیعی است. اما اگر مشاهده کنید که این گاز گرفتن حالت تهاجمی پیدا کرده است و سبب آسیب رساندن به مرغ عشق دیگر میشود بهتر است آنها را برای مدتی از هم جدا کنید.

می توان دو مرغ عشق نر را در یک قفس قرار داد؟
به طور کلی نر این پرنده نسبت به مرغ عشق ماده، حالت تهاجمی کمتری به همنوع خود دارد. بنابراین می توان دو مرغ عشق نر را کنار هم قرار داد. البته توجه داشته باشید که این کار را به صورت ناگهانی انجام ندهید و سعی کنید دو پرنده را به مرور در مکانی مشترک قرار دهید تا به یکدیگر عادت کنند.

چرا مرغ عشق ماده به نر حمله میکند؟
همانطور که قبلا اشاره شد جفت ها به دلایل زیادی می توانند با یکدیگر دعوا کنند. برای مثال 1.غذا،  2.فضای بیشتر، 3. حفاظت از جوجه ها یا تخم ها، 4.عدم نبود آمادگی لازم برای جفت گیری و…



آیا دعوا میکنند یا بازی؟

پرندگان عشق هنگام بازی به آرامی به همدیگر نوک میزنند، همدیگر را دنبال می کنند و یا یکدیگر را می خارانند. اما موقع حمله آنها پر، منقار، سر و پاهای همدیگر را به شدت گاز می گیرند و در ادامه دعوا شما شاهد خونریزی در بدن آنها خواهید بود.

به عنوان سخن نهایی
در حال حاضر شما اطلاعات مختصر و مفیدی درباره علت دعوای دو مرغ عشق آموختید.
مهم ترین دلایل دعوا می تواند بر سر آب وغذا، منطقه حکمرانی، محافظت از جوجه ها و عدم آمادگی برای جفت گیری باشد. راحت ترین و شاید رایج ترین راه حل برای این مشکل نیز جدا کردن آنها از یکدیگر است.  
امیدواریم مطالعه این مقاله به شما در یافتن پاسخ سوالاتی که در ذهن داشتید، کمک کرده  باشد.